Waarom een AOV?

Iedereen is weleens ziek. Een dag of een week kunt u als zelfstandig ondernemer financieel waarschijnlijk wel opvangen. Maar wat als u chronisch ziek wordt en langdurig arbeidsongeschikt raakt? Om de financiële impact te beperken adviseren wij u over de hoogte van het te verzekeren bedrag, looptijd en eigen risico termijn.

Omdat de kosten van een AOV relatief hoog zijn is het belangrijk om het verzekerde bedrag goed op uw wensen en omstandigheden aan te passen. Zodat u niet te weinig, maar ook niet te veel verzekerd! Bovendien is de premie aftrekbaar via de inkomensbelasting (box 1).

Wat doet Finac voor u?

Wij helpen u een AOV op maat te vinden met een aantrekkelijke premie en uitstekende voorwaarden. Dat doen we door allereerst een goede inventarisatie te maken, gebaseerd op uw persoonlijke situatie. Vervolgens maken we een uitgebreide vergelijking en brengen we advies uit.

In 5 stappen naar een AOV op maat

1. U maakt een afspraak voor een vrijblijvend oriënterend gesprek

Tijdens dit gesprek bepalen we samen uw gewenste inkomensniveau bij arbeidsongeschiktheid. Ook bespreken we de risico’s die voor u aanvaardbaar zijn. Ook ontvangt u ons adviesvoorstel.

2. Wij werken ons advies uit

Als u overtuigd bent van onze aanpak geeft u ons uw Opdracht tot dienstverlening. U ontvangt vervolgens een checklist met gegevens die wij nodig hebben. Op basis van onze inventarisatie en uw wensen brengen wij de financiële risico’s in kaart. Uw inkomen, vermogen en vaste lasten zijn de financiële factoren voor het bepalen van het risico. Deze verwerken wij in onze geavanceerde financiële software.

3. Bespreken advies

We bespreken ons advies persoonlijk met u. Daar nemen we de tijd voor. U krijgt inzicht in uw besteedbaar inkomen, nu en bij arbeidsongeschiktheid. Finac adviseert u het passende verzekerd bedrag, eigen risicotermijn en looptijd van de verzekering. Uiteraard krijgt u ook een indicatie van de premie.

4. Afsluiten verzekering

Bij een passend advies hoort een passende verzekering. Wij vergelijken verzekeraars op voorwaarden en premie. Na uw keuze zorgen wij voor de juiste offerte en begeleiden het aanvraag proces.

5. Onderhoud

Uw AOV heeft onderhoud nodig. Uw inkomen of omstandigheden kunnen wijzigen. Uiteraard zorgen wij ervoor dat de gewenste aanpassingen worden doorgevoerd. In geval van arbeidsongeschiktheid begeleiden wij u in de communicatie met de verzekeraar. Maar ook in de markt voor AOV’s kan het
nodige veranderen, zoals bijvoorbeeld de premiestelling. Een onderhoudscontract is verplicht zolang als uw AOV via Finac bij de verzekeraar is ondergebracht. De kosten voor dit onderhoud zijn € 150 exclusief BTW per jaar.

Heeft u een vraag?

Steven staat u graag te woord

Steven Kombrink

Adviseur schade zakelijk en inkomen

0302393115

Contact

Op 13 mei zijn wij gesloten in verband met Hemelvaartsdag. Aansluitend zijn wij ook op vrijdag 14 mei gesloten.